Namnbyte

0kommentarer

För varje dag som går glider vi sakta tillbaka till normalt liv. Idag har jag hängt med kidsen hos Sara och blev inte ens trött av promenaden dit och tillbaka, stort framsteg. Heja kroppen! Michael har isolerat innertaket på uterummet och åkt pulka med Elsalie. Ni hör ju, helt fantastiskt! 
 
 
Frans till höger med kompisen Victor till vänster. En månad skiljer dem åt.
 
Ett annat tecken att vi är på gång är att det tagits tag i saker. Jag har fixat med papper till jobbet för att få ut föräldrslön, fixat ledighetsansökansblankett till Elsalie, beställt tårta till dopet, bokat klipptid samt uppgraderat min telefon efter it-krav från jobbet. Äntligen händer det! Jag är på banan igen.
 
Sedan finns det ju lite nackdelar med att jag helt plötsligt fått tillbaka energi. Jag insåg då att andranamnet vi har gett Frans inte är en favorit hos mig. Eller hos Michael. Det liksom bara blev. Jag vill ha Bill, men det ville inte Michael eftersom det låter lite styltigt med Frans Bill. Så då blev det Billy, för att få det att svänga mer samt att Elsalie ville det. Men nu har jag ångrat mig. Billy var ju bara en kompromiss. Så nu snackar vi namnförslag igen.
 
Innan dopet på söndag vore ju kul om vi kunde bestämma oss, även om ändring hos skatteverket kommer att ta ca 2 månader. På listan just nu över andranamn: Ferdinand, Hugo, Baltazar, Cornelis, Nathanael, Emanuel, Valdemar... Michael blir så trött på mig! Hojta om ni har något förslag på lite längre namn som passar bra med Frans.

Kommentera

Publiceras ej