Sista natten innan bebis?

0kommentarer

Inte trodde jag på riktigt att jag skulle gå över två veckor även denna gång. Tänkte att någon gång måste väl jag också få lite tidsrabatt. Jag som avskyr när saker går långsamt och ofta sätter likhetstecken mellan snabbt och bra. Effektivitet är min ledstjärna osv. Så ironiskt att just jag går över två veckor med alla mina graviditeter, det snart enda i samhället vi inte kan påverka.
 
Nu ligger jag i alla fall här och ska försöka sova med vetskapen att 8.00 imorgon undersöks jag för att se hur vi kan sätta igång det hela. Så konstig känsla! På väg till slakt och samtidigt till något jag längtat efter i 10 månader. Rädsla och förväntning!
 
Väskan är packad, schema klart med barnvakter, huset städat och förlossningsklänningen framlagd. Japp, jag har fött alla mina barn i samma blågrå sweatshirt-klänning. I slutskedet har jag så klart fått byta till något läckert från landstinget, men jag har alltid startat med klänningen. Den har även varit på utlåning till min kompis Josefine, så den har varit med om ett och annat underverk.
 
Önska mig lycka till nu och håll tummarna för att jag slipper en utdragen process, allt spricka från a till ö eller andra jobbigheter. Nu vill jag träffa den lille filuren som gonat sig så länge inuti mig och som krafsar så obehagligt i mina ljumskar samt sparkar mig på revbenen. Kom ut och mys istället!!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej