2-3cm öppen

0kommentarer

Idag var det sista besöket på mvc. Ja, sista, eftersom vi nu bokade en tid på förlossningen nästa vecka för igångsättning. Detta känner jag ju igen...tredje gången nu och jag börjar bli så trött på mina elefantgraviditeter.
 
Jag bad i alla fall om en hinnsvepning vilket jag nu för första gången fick! Märklig känsla när barnmorskan sa att hon kunde känna bebisens huvud. Kanske märkligt även för Michael som fick vara med på sin första gynundersökning. Han sa att han kände sig ödmjuk inför vad kvinnor går igenom....no kidding!
 
Status är i alla fall att jag är öppen 2-3 cm och har en mjuk livmodertapp (ej utplanad dock). Barnmorskan rafsade runt en stund och sa uppmuntrande att det nog borde köra igång snart. "Lite värkar på det här, så går det nog fort". Jag håller tummarna så att knogarna vitnar. 
 
 
Michael tar allt med lite mer lugn och just nu är vi på XLbygg och köper saker som kräver hyrsläp. Så om ni hör något om en bil med släp på E6 i hög hastighet, så vet ni.

Kommentera

Publiceras ej