Nu börjar det

1kommentarer

Nu har det börjat på riktigt, min föräldraledighet. Nu har Michael åkt till jobbet och i tre veckor ska jag rodda tre barn med allt vad det innebär. Tre barn! Så sjukt ändå att alla de är mina.
 
Första dagen blev ganska lugn. En lite sen start gjorde att lämningen på förskolan blev en halvtimme senare än vad den borde, men vad gör väl det?
 
Förmiddagen blev så där mysig som man drömmer om; långfrukost mellan bröstpump, matning och blöjbyten. Sedan lite träning i form av MammaMage-app samt Olga Rönnbergs "Träning för nyblivna mammor". Även om jag så klart har långt kvar när det gäller core-muskulaturen så känner jag mig stark och peppad. Jag är övertygad om att all träning under graviditeten gjort att min kropp känns så bra redan efter 2 veckor. Tidigare har jag varit mycket mer nedbruten. Nu känner jag mig i princip som innan förutom flåset, bäckenbotten och core-styrkan. Vilket är mitt huvudfokus för träningen de tre första månaderna.
 
Det handlar verkligen inte om kilona, jag har gått upp mest denna gången (22-23 kilo) och har minst 10 kilo kvar, utan om grundstrykan och hållfastheten i kroppen. 
 
Vid lunch mötte jag upp Sara, min fellow föräldralediga trebarnsmamma, på promenad innan förskolehämtning. Så lyxig att kunna hänga med någon man gillar på dagtid!
 
Barnen traskade på bra hem uppför alla backar och väl hemma kom svärmor för att avlasta mig lite en stund. Lotta har möjigheten att ta ut de 10 första "pappadagarna" istället för Michael (som inte får lov att plocka ut dem). Lyxigt! Så jag valde att sova en stund medan Lotta roade barnen.
 
Det var först vid nattningen som det kändes lite stressigt med tre barn med olika behov. Att läsa för både Penny och Elsalie tar ju sin tid och naturligtvis var Frans ganska knorrig just då. Sedan ska ju Elsalie dessutom klara av sin läxa och båda tjejerna kräver lite mer uppmärksamhet än vanligt just nu. Vi måste helt enkelt få landa lite i våra roller och nya familjen.
 
Nu sitter jag och njuter av stillheten, äter glass och känner mig väldigt tillfreds. Jag hoppas kunna njuta skiten ur det här året och av min sista bebis.
 
 

1 kommentarer

Nina J

19 Oct 2017 22:20

Du är SÅ imponerande. Cool. Jag är avundsjuk och så glad för din skull. Kram!

Kommentera

Publiceras ej