Första brytet

0kommentarer

Idag kom mitt första bryt sedan Frans kom. Ingen tredagars-blues och bara några småtårar när båda bröstvårtorna sprack och jag fick överge hoppet om att kunna amma. Jag torkade tårarna och drog fram bröstpumpen, min gamla vapendragare och allt kändes genast lättare.
 
Men idag, efter en natt med mer vakentid än sömn och med en känsla av att vara fast i ett ekorrhjul med pumpning, matning och blöjbyte som gjorde att den tänkta förmiddagspromenaden inte blev av förrän 13-tiden då jag gick för att möta stora tjejen med kompis efter skolan. 
 
Mitt problem: hantverkare! Vi håller på att montera solpaneler på taket och efter mycket strul med tidigare installationsfirma, har vi nu fått en annan och arbetet flyter på igen. Dock några veckor för sent...Tanken var ju att det skulle vara färdigt innan bebisen kom.
 
Idag blev det bara för mycket när jag med naken överkropp satt och matade Frans (vill ge så mycket hud mot hud när jag flaskmata) och elektrikern klev in och skulle fråga vart vi skulle ha elcentralen. Att få kasta ner en hungrig bebis i sin korg, springa in i sovrummet för slänga på mig något och sedan få visa honom runt med all tappad värdighet medan jag hör bebisen gny. Svetten droppade ifrån mig. 
 
Han satte igång och gjorde sitt jobb, dvs borrade sig igenom väggen i tvättstugan...rofyllt... Samtidigt som hans kollegor klampar runt på taket och skruvar lite oregelbundet. Till elektrikerns försvar så gjorde han ju just sitt jobb, snabbt dessutom och i tid, men när jag kommer in i tvättstugan efteråt och ser att allt är täckt av ett lager av smuts och väggrester, så brister det. Tvättstugan är ju min borg! All nytvättad tvätt, skötbordet, jackor allt... Så jag grät och städade. 
 
Men efter en eftermiddagslur ihop med Frans och utputtad på promenad i det fina vädret av Michael, så är jag mer stabil igen. Tänk vad lite sömn, luft och motion kan göra! Att Michael hade stekt pannkakor lagom tills jag kom hem gjorde det hela ännu härligare.
 
Nu är jag på bättre humör och njuter av att ha fått en så gullig bebis!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej