Sjukstuga i juni - sluta nu!

0kommentarer

Som traditionen bjuder är vi nu lite krassliga i familjen när pappan åker på jobb. Jag tar varit hängig hela midsommarhelgen och i måndags natt var det Pennys tur att ta över stafettpinnen. Otrolig tajming!
 
 
 
Så jag vobbar och pusslar lite för att få ihop det. Tur att jag har en pappa som är pensionär och som trots årets stressigast tid (höskörd på ingång) förbarmade sig några timmar på förmiddagen idag. 
 
Imorgon blir det dock värre och jag får ställa in barnmorskebesöket om inte Penny blir helt bra igen. Men, men man får ta det onda med det goda. Inställda möten betyder att man ostört får jobba med en del surdegar som gottat till sig under våren. Igår kan ha varit effektivaste arbetsdagen på flera månader. Skönt att få undan saker när jag snart skall gå hem!
 
Jag har också hunnit med 2x30 min i sällskap med bollen. Det är inte fy skam.
 
 
Penny börjar dock repa sig och det var en helt annan tjej dom mötte mig när jag kom hem vid lunch idag.
 
 
Långt ifrån den Penny som igår inte ens orkade resa sig från soffan när hon blev kissnödig. Hon sa bara lite matt: - Nu kissar jag. Så jag har tvättat soffkuddsöverdrag och filtar på min "hemmadag", vilket kanske ändå var dags för?
 
Håll tummarna nu, febern är ju borta, orken tillbaks och nu väntar vi bara på aptiten. 

Kommentera

Publiceras ej