midsommar

0kommentarer

I år måste vädret slagit fördomsrekord på midsommar. En jättefin förmiddag så att man får upp hoppet, binder kransar och tänker att man nog inte behöver packa med sig regnjackan ändå. 
 
 
Jag köpte två färdiga kransar till tjejerna, men Elsalie tyckte att jag absolut måste ha en också, så då band jag en med rosorna i rabatten. Och herregud jag som är så opysslig och noll procent scrap-booking-människa fick till denna! Som Penny snodde redan efter 5 minuter.
 
 
Glada i hågen drog vi till Sara och Marcus för firande. Vädret höll sig under lunchen
 
 
Men sedan brakade det verkligen loss! (Och jag slutade tydligen fota) Vi flyttade bord, tömde markiser och bytte dyngvåta kläder på barnen på löpande band. Men det var så mysigt och klassiskt ändå! Vi bangade arrangerad stångdans och körde hemmavariant runt ett parasoll till någon tveksam midsommar-playlist. Tyvärr var vi vuxna otroligt risiga på både texter, melodi och rörelser men barnen verkade inte bry sig om våra tillkortakommanden och jag tänker absolut parkera detta i "vilka fina minnen vi skapar åt barnen"-facket!
 
Mätt och väldigt glad över den fina dagen och kvällen fick jag sedan hjälp att bära in mina sovande barn i bilen. Väl hemma fick jag själv ta sats och känka in dem. Penny gick fint men Elsalie är ju lite tyngre...Väl i hallen vaknade den tidigare helt medvetslösa tjejen och undrade varför jag flåsar så... Då fick hon gå resten själv!
 
Tack Sara och Marcus för den härliga dagen! 

Kommentera

Publiceras ej