Vecka 31, semester och matproblem

0kommentarer

Äntligen semester!!
Vilken känsla att få checka ut igår och gå rakt in i fem veckors ledighet. Så underbart! Jag firade med ett pass på gymmet, taco-kväll med barnen och disneyfilm. 
 
 
Graviditetsvecka 31 är här och nu börjar det faktiskt kännas nära och på riktigt. Annars har jag ju även denna gång bara tyckt att det är så overkligt. Att vi får se om det blir något, eventuellt är det ju bara på låtsas. Tredje gången och ändå fattar man inte och tror att man har glömt av allt hur det är att ha en bebis.
 
Jag och Michael börjar bli stressade av att "vi har inte fixat något inför bebisankomsten", trots att vi inte har något särskilt att fixa. Vill boa, men vet inte vad jag ska boa med för något? Vagn är beställd och nytt skötbord inköpt (det tidigare var vattenskadat) och det var ju allt vi behövde...
 
Skönt att jag bara har semester nu och faktiskt ska jobba några veckor efter, så att jag slipper börja vänta nu redan. Det misstaget gjorde ju med Penny, satt som i en väntkur i 10 veckor. Men kroppen känns ändå rätt sprickfärdig.
 
 
Jag har dock sista veckan fått en konstig olust för mat. Jag är inte sugen på någonting (är ju annars otroligt matglad) och känner mig lite äcklad av mat. Äter mekaniskt "det jag brukar" men ha svårt att få i mig hela portioner och får ofta jätteont i magen efteråt, som att maten inte får plats och det bara trycker och spänner inuti. Vet inte om bebisen ligger olyckligt mot min magsäck på något sätt? Någon som känner igen detta?
 
Det enda jag tycker om att äta är typ frukostmat och proteinpuddingar som denna:
 
De är i lagom portion utan att jag ska börja må dåligt. Tyvärr är ju dock också glassar och nävar med godis i tid och otid, en utmärkt problemlösare tycker min aptit. Inte så hälsosamt här alltså. Hoppas att det snart blir bättre och jag blir sugen på mat igen. 
 
Men frukostfrallor funkar och idag laddade vi frallexpressen igen.
 
 

Kommentera

Publiceras ej