Röv-ull

0kommentarer

Köpte en matta på IKEA, som jag var så sjukt nöjd med prismässigt.
Pga graviditetsmage och för svaga armar, har jag fått vänta en hel vecka på att rulla ut den eftersom jag inte haft något vuxet sällskap.
 
Så mattan har stått i sin platswrapping i vardagsrummet tills brorsan och hans familj kom hit idag. Glad i hågen bad jag om hjälp att rulla ut den handgjorda mattan av ull..
Jag borde dock ha anat oråd när jag såg att fluga tagit sig innanför plasten och dött. För vad gillar flugor mer än socker...jo, bajs!
 
När jag börjar plasta av mattan blir jag lite störd av att någon tycks ha släppt en smygare med ordentlig odör som efterfest. Tills jag inser att doften kommer från mattan! Den stinker avlopp och bajs. Aromen fyller hela övervåningen och vi flyr i skrattattacker mattan för att undkomma att få andnöd.
 
Så nu undrar jag; kan IKEA helt enkelt kommit över ett parti röv-ull till ett billigt pris??
 
Vi försökte leka mogna och fick till slut mattan på plats i alla fall.  Nu håller jag tummarna för att det har lagt sig tills imorgon.
 
 

Kommentera

Publiceras ej