Påbörjat BB-väskan

0kommentarer

Vecka 38 är här och jag börjar känna av både ryggen och blygdfogen nu. Nätterna är inte roliga. Jag måste vända mig ofta och det är ju ett helt projekt att komma runt utan magmuskler. Sedan är det kissandet...Hur kan man behöva kissa oftare på natten än på dagen?
 
Nu kommer i alla fall Michael snart hem och jag kan slappna av. Eftersom vi bara har 2 veckors marginal så har jag varit lite orolig ändå att det helt oväntat skulle sätta igång tidigare. Jag ska dock jobba två veckor till, har jag planerat.
 
Jag har så olika energi olika dagar, även under dagen svänger det mycket. Ibland är jag helt lamslagen, ibland energisk. Det gäller att passa på att göra saker medan jag orkar.
 
Idag har jag påbörjat packningen av bb-väskan, efter att Michael verkat lite stressad över att den inte ens planerats... 
Så nu finns det en avprickningslista och jag har tickat av en del saker.
 
 
Vissa saker är lite kluriga dock eftersom det är saker jag använder. Så lite sista-minuten-packning blir det nog ändå.
 
Som vanligt vid varje terminsstart behövde jag köpa regnkläder till Elsalie (hon tappar bort minst en stass i halvåret), så jag passade på att köpa lite saker på listan. Dels ett apotek med Purelan, Microlax, läppsyl och annat som en nyförlöst kan behöva samt andra "måsten" som godis, nagelfil och torrschampo. Nu känner jag mig ganska förberedd ändå. 
 
Jag passade även på att hämta ut Liberos gratis startbox på ICA Maxi. Den innehöll lite allt möjligt från SCAs sortiment; blöjor, bindor, inkontinenstrosskydd, våtservetter, tvättkräm och en bitleksak. 
 
 
Nu så, nu börjar vi bli redo. I princip bara spjälsängen kvar samt att bädda vagnen. Men något behöver man ju ha att syssla med när jag går över tiden...

Kommentera

Publiceras ej