Boande!

0kommentarer

Oj, oj, oj vad det boas nu! Jag gick in i vecka 37 igår och behovet av att "göra iordning" är större än någonsin. Tyvärr blir det bara att man börjar lite här och där så hela huset blir ett kaos...
 
Uterummet börjar dock ta form ordentligt och Michael har hunnit mer på sin lilla fritid än vad jag vågat hoppas.
 
 
Vi hade egentligen inte funderat så mycket mer kring bebisrum än att hen får ta det som är över, dvs gästrummet. Men under sommaren har Elsalie mer och mer börjat sova där pga den stora sängen ("mycket härligare, mamma! Man får plats fyra stycken!") och häromveckan slängde Michael ur sig idén om att göra en rumsrokad.
 
Sugen som jag är på att fixa och boa, gick jag igång. Så nu flyttar Elsalie in i gästrummet, Penny tar över storasysters rum och bebisen får Pennys rum efter att hen flyttat ur vårt sovrum.
 
Nu ska det bara målas, tapetseras, möbleras, flyttas hyllor/lampor/speglar/tavlor och göras om i utrymmet under trappan så att Elsalie får en mini walk-in-closet. Puh! Men kul ändå. 
 
Idag åkte vi till färgaffären och köpte lite färg till en av väggarna i stora tjejens rum. Hon fick själv välja bland alla små färglapparna och valde med omsorg en turkos. Väl hemma tejpade vi, lade plast på golvet och körde igång. Jag målade en "ram" med pensel och satt sedan på behörigt avstånd medan Elsalie körde loss med rollern. Så kul att jobba ihop. Jag gav goda råd och hon målade. Fort gick det också!
 
 
 
 
Nu tar vi badpaus och sedan ska vi skruva på nya ben på sängen.

Kommentera

Publiceras ej