Tuff första ensamvecka

0kommentarer

Vet ni vad som är värre än att ens barn är magsjukt? Att man själv blir magsjuk och ensam ska ta hand om två barn. Japp, i natt var det min tur att kräkas. SÅ. JÄVLA.JOBBIGT! När man är gravid är det ju inte så att man lite snabbt rushar till toaletten när man känner att det kommer. Man hämtar en hink och får istället bara rulla åt sidan i sängen och kräkas över sängkanten. It ain't pretty.....
 
Så idag har jag inte varit tuff. Även om kräkningarna upphörde efter natten, så har jag varit så svag, darrig och illamående. Jag tog mig samman och skjutsade tjejerna till skola och förskola, åkte sedan hem och stupade i säng. Vid halv 15 gick jag upp, handlade lite mat och hämtade dem igen. En sjuk ansträngning, särskilt som förskolepersonalen var ovanligt pratsamma tyvärr.
 
Väl hemma mutades barnen med yoghurt och iPad så att jag kunde sova en timme till. Att laga mat kändes som att bestiga ett berg men som tur är har jag avlat fram två underbara ungar som förstår när mamma är svag. De lagade helt enkelt maten åt mig! Tacos langades fram utan minsta knot. Elsalie stekte köttfärs och skar grönsaker och Penny hällde upp majs, chips och dukade. Vilka stjärnor!
 
 
 
Nu sitter jag nyduschad och lite bättre till mods i tv-soffan och hoppas på en bättre natt i natt samt helt tillfrisknande imorgon. Då väntar väntar nämligen en tuff dag även för en frisk, ogravid mamma. 8.30 är det handbollsavslutning med barn mot föräldrar-match, sedan avslutning på Pennys gymnastik, därefter kalas nr1 på bowlinghallen där det ska hämtas och lämnas, till sist har vi en timmes paus innan kalas nr2 i en gympasal i Kungsbacka innan vi får göra kväll. Wish me luck!

Kommentera

Publiceras ej