Sjukstuga

1kommentarer

I onsdags tidiga morgon åkte Michael ut på havet igen (nåja, fastnade i och för sig på Landvetter fram till lunch men lämnade i alla fall hemmaskutan). 2 timmar senare spyr Penny rakt ut i köket. Jippi!
 
Ni som känner mig vet att detta inte är första gången hon tajmar en sjukdomsomgång precis så här, alternativ några dagar innan han kommer hem. Det brukar alltid falla in när jag inte orkat ta med datorn hem dessutom, så att jag fastnar i en jobblimbo, där man känner hur mailen ackumuleras by the minute och stressen ökar. Jag är lite trött på Kalle Ankan i mig själv och skulle önska lite mer vardagsflyt. 
 
Gårdagen tillbringades mest i soffan med spyburken redo. Men eftersom det inte blev något mer än den enda spyan användes bunken mest till hatt.
 
 
Pigg var hon också och lite rastlös. Själv insåg jag att min hals skrapade lite väl mycket och den höga kroppstemperaturen inte bara berodde på graviditeten. Så varför inte slänga in en halvkrasslig mamma i ekvationen rastlöst, piggt barn att vänta ut 48-timmarsregeln med?
 
Efter lunch kom dock storasyster hem från skolan och kunde ta över roandet en stund medan jag sov. Lyxigt med stora barn!
 
Penny var dock supernöjd med hemmadagen och berättade glatt för Elsalie om all glass och iPad-tid hon fått. Så på kvällen var det visst lite ont i magen på storasyster också. Efter natten sa hon att lite kräks varit i munnen och vänt....men lite väl snabbt och glatt meddelat att hon absolut inte kunde gå till skolan idag... Jag är inte lika övertygad men har tillåtit det idag. Jag är ju ändå hemma. Hon måste dock öva på sitt pokerfejs inför tonåren ifall hon ska lyckas lura mig!
 
Idag hoppas jag i alla fall på att hinna uträtta något vettigt. Måste hämta datorn på jobbet och det hade ju varit skönt om jag lyckats handla presenter till lördagens två barnkalas. Febern är borta men jag har fortfarande ont i halsen tyvärr. Wish me luck!

1 kommentarer

NORRSKEN EMMA

27 Apr 2017 07:42

krya på er =)

kram

Svar: Tack!💕
Cissi

Kommentera

Publiceras ej