Michaels sista hemmahelg

2kommentarer

Nu är denna härliga helgen redan slut, så otroligt fort det gick! 
 
Tough Viking gick toppen för Michael som klarade av alla hinder utom atlasstenarna, som han inte riktigt gavs tid att försöka fler gånger på. Hög på endorfiner sprang de i mål,
 
 
Frågan är dock om inte jag och Sanna hade det kämpigast ändå eftersom vi i några timmar skulle hålla koll på Penny och Edwin, som härjade runt bland alla barn på Plikta. I cirka 5 sekunder ville de vara på samma ställe.
 
 
Vi mammor ville ju gärna se på några hinder av tävlingen men eftersom Edwin vägrade vagnen och Penny endast ville förflytta sig om hon fick sitta på mina axlar, så kostade det lite väl mycket energi. Lite antiklimax blev det också när vi med glass och glittrig vindsnurra lockat med oss dem till vad vi trodde var målet. I 40 min stod vi där och peppade med "snart kommer pappa", innan vi insåg misstaget, gick till rätt ställe och hittade dem målgångna och klara sedan länge..
 
Vi fick med oss Stilles hem på övernattning och till middagen anslöt Bromans. En supermysig kväll!
 
Idag har vi varit på dop i Landvetter, där Britta Lilly Ingrid döptes.
 
 
Jag hade prickig klänning och röda läppar
 
 
 
Och Penny var söt!
 
 
Med magen fylld av lyxfika tog jag med mig den här välklädde mannen till IKEA och shoppade sänggavel samt utemöbler till altanen.
 
 
Jag har redan börjat få grava boa-känslor och vi är igång och fixar uterum och sovrum. Sedan diskuterar vi gästtoalett samt rejäl rensning och fix av Pennys rum. Sedan kommer ju sommaren och jag tänker att i år så SKA vi få till en mysig, ombonad altan... Inga pengar kvar till resa direkt. Å andra sidan verkar det ju ingå i boandet att man bara vill vara hemma.
 
Imorgon väntas den här pärlan hem:
 
 

2 kommentarer

Anonym

25 Apr 2017 16:14

Kul att du börjat blogga igen :) /Karin Edsborn

Svar: Kul att du läser!😊
Cissi

Anonym

25 Apr 2017 16:14

Kul att du börjat blogga igen :) /Karin Edsborn

Kommentera

Publiceras ej