Kroppen

0kommentarer

Idag körde jag på tight linne under kavajen och flera kollegor vågade sig på ett grattis. De flesta har ju nu för tiden den goda smaken att invänta bergsäkra signaler, jag upplever att det var mer öppet för chansningar för några år sedan. Ett år innan Elsalie planterades i min mage fick jag ett hjärtligt grattis av en välmenande tant. Den klänningen har jag aldrig burit igen.
 
Men nu när jag ser ut så här är det väl ganska uppenbart:
 
 
Tidigare graviditeter har jag haft problem med fogarna, särskilt i ljumskarna men också med ryggen. Peppar, peppar mår jag väldigt mycket bättre den här gången. Det är ju första gången i mitt liv som jag faktiskt satsat på styrketräning dock, så jag antar att det ger resultat. 
 
Denna veckan har det dock blivit skralt med träning och jag längtar tills jag hittar en tid att klämma in gymmet. Imorgon ska jag köpa mig järntabletter i hopp om att slippa bli så otroligt trött och sömnig. Så trist att halvsova i soffan varje kväll. Det där med att jag tänkte mig härliga gravidyogapass på kvällarna under hela graviditeten känns just nu lite naivt. Jag är glad om jag orkar borsta tänderna

Kommentera

Publiceras ej