Vissa morgnar

0kommentarer

Dagens första timme var ett praktexemplar på en riktigt pissig morgon. Jag och Penny försov oss, medan Elsalie irriterande nog "varit vaken över en timme och undrade om vi inte skulle gå upp trots att klockan ringt?". Jag veeet att man inte kan lasta en 6-åring för att hon inte väcker en, men ändå!

Sedan börjar stressen och kriget. Ni vet det vanliga; Penny vägrar kissa och nekar alla klädförslag. Elsalie vill ha hjälp med allt som hon i vanliga fall gör helt själv( fixa macka, borsta tänder, packa väska....). Jag bryter ihop och svetten rinner längs ryggen. Då bestämmer sig E för att hon promt måste ha med nya mössan och vantarna till pappa i helgen. Vinteraccessoarerna som jag pga vädret lagt långt ner i en låda någonstans. Leta, leta, försöka övertala att skippa, skrik och gråt, hittar skiten och då, då brister det tydligen fullständigt för mig. Jag vrålar att "Här är den jävla mössjäveln". Inte stolt över mig själv...

Penny går tyst och kissar med sin mössa tryckt emot kroppen och Elsalie packar spakt ner sin. Sedan kommer Elsalie med den ljuvaste hämnden... Hon plockar fram det pärlplattehalsband hon gjort till mig för ett tag sedan och säger med ynklig röst:

-Det verkar inte som att du gillar det här....

Med uselt samvete sitter jag nu alltså i bilen på väg till jobbet klädd så här:

 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej