Trött men hoppfull

2kommentarer

Halvtid nu och huset förfaller mer än rimligt under en ensamperiod. Hösten kom i natt och jag sparar energi så gott det går. Efter två veckors sängvätning av lilla barnet samt bajs i trosorna var och varannan dag är jag liksom så trött på städ och tvätt att jag bara kliver över allt, trär på skygglappar och går vidare i livet. 
 
En gör så gott en kan, tänker jag och steker på Mamma Scans och sopar upp marsvinens höspill lite lojt med ena handen. Orken kommer tillbaka, kanske inte just idag bara.
 
Roligare att tänka på höstens planerade höjdpunkter. Jag fyller år, vilket kommer passera lite obemärkt förbi utan kalas och make, men presenterna har redan börjat komma i brevlådan och göms snabbt av barnen i deras rum. Penny är dock inget vidare på att hålla hemlisar och har både berättat vart paketen är och vädjat åt mig att öppna dem...
 
 
Men fest ska vi ha, om än helt apropå ingenting. Cocktails och maskerad med tema havet. Jag har inte funderat på outfit ännu, men något tjusigt blir det antagligen. Jag älskar ju maskerader! Jag är ju inte direkt "sexig sjöjungfru"-typen utan mer sjögurka-typen, men ska försöka hitta en rimlig klädsel som inte bara är opraktisk och kul. Tips?
 
I höst väntar dessutom två härliga stadsweekends; London med mamma, syster och svägerska samt Rom med kärleken och förhoppningsvis några kompisar. Hur ljuvligt låter inte det?? Kan bli en stark avslutning på 2016 känner jag på mig.
 
Nu kallar den här lilla badjuvelen på mig:
Dags att schamponera och ignorera att gräset växer sig knähögt och man väl nu borde ha klippt ner buskar och träd inför vintern....

2 kommentarer

Louise

28 Oct 2016 14:10

Kolla apparna Ali express eller mama, finns hur mycket maskeraddräkter sol helat! Dock kan det vara lång leveranstid...

Louise

28 Oct 2016 14:11

Suck! Min iPhone vill stava åt mig som du ser...

Svar: Ha ha ha, tack för tipsen. Kunde nog tolka din kommenter rätt...😊
Cissi

Kommentera

Publiceras ej