städdag

0kommentarer

Vi ska flytta till nytt kontor i december. Från ett hus med renoveringsbehov i Eklanda till ett helt nytt i Mölndals centrum. Tjusigt värre! Baksidan är dock att det är mindre och allt kommer inte att få plats på nya stället.
 
Vi går från egna kontor till öppet landskap så den personliga ytan minskar (vad ska jag göra av min frukost, nödskorna, träningsväskan och godisförrådet???) men även de gemensamma utrymmerna så som förråd. Så vi har gemensamma städdagar där vi hjälps åt att rensa och tömma.
 
Jag har en hamsterkaraktär privat så jag har verkligen försökt att inte embrace:a den känslan på jobbet då jag helt plötsligt blir supersugen på kollegors gamla statistikböcker från 1971. Jag försöker att stänga ögonen och tänka logiskt. Vad är användbart, på riktigt?
 
Idag gick det dock överstyr...Jag och en kollega tog tag i en bokhylla och slängde rubbet! Lexikon blandat med kurslitteratur och själv-hjälpsböcker. Inget av värde resonerade vi och slängde glatt ihop ett bokbål.
 
Klipp till efter lunch då en kollega kom med en bok för att ställa i den gemensamma "litteratur vi bara har ett ex av och skall spara till en gemensamt bibliotek"-bokhyllan....som då var prydligt tömd av undertecknad. Återstår att se nu om min nästa lön måste gå till att köpa kurslitteratur i projektledning, limtillverkning och gruppdynamik eller om de andra förlåter mig.
 
Har i alla fall läppstift och har tränat idag. Alltid något.

Kommentera

Publiceras ej