Det onda med det goda

1kommentarer

Penny är så himla rolig just nu. Jag har en teori om att barn är som allra roligast och gulligast i just de åldrar där de också är som jobbigast. Så att det liksom ska jämna ut sig. 
Penny är en frustrerad och ilsken treåring, full av känslor och reagerar på minsta lilla. Lägg där till kämpandet med att gå blöjlös...inte så lättsam period direkt. Men herregud vad rolig hon är just nu! Nästan allt hon säger är superkul och gullig och jag förundras över hur hon får ihop allting. Dessutom har hon ett kroppsspråk utöver det vanliga och varje känsla måste uttryckas i dans.
 
Roliga saker idag:
  • penny stjäl en godis ur godisskålen och jag skäller på henne. Då hyschar hon mig och viskar "vi säger inget till någon, mamma"
  • Varje gång jag sjunger så säger hon till mig på skarpen "Mamma, du skrämmer marsvinen!"
  • När vi bäddar hennes säng så pratar vi om att hon kissat i den natten innan. Då säger hon "men mamma, du borde också kissa i sängen, det är mycket könare (= skönare på pennyspråk)"
Svårt att hålla masken.
Gullefis!

1 kommentarer

Sjömannen

28 Sep 2016 21:37

Penny älskar att bygga koja på båten. 😃

Kommentera

Publiceras ej