Sömnbrottning

0kommentarer

Vi (jag) har haft lite svårt att få till tillräckligt med sömn den sista tiden. Dels så är ju Michael hemma och då vill man inte gå och lägga sig och missa värdefull tillsammanstid, dels har båda tjejerna börjat vakna tidig morgon för att komma och somna om hos oss.
 
Med all respekt till alla som har det så här jämt, men jag blir galen! Båda tjejerna vill ligga tätt, tätt intill. Gärna med en arm eller ett ben över mig. Jag drar mig utåt och vaknar ofta svettig och av kramp i ben eller rumpa eftersom jag balanserar på madrasskanten.
 
Värst är när båda kommer, för då lägger de sig på var sin sida och bråkar sedan om åt vilket håll jag skall ha mitt ansikte. Båda till ligga "nos-mot-nos" och sliter då följaktligen i mitt ansikte, som flyger fram och tillbaka.
 
Ändå kan jag inte låta bli att känna avund när jag i morse såg att Penny efter ett tag bytt sida:
 
Fast blev så klart påmind om tumulten och strulet när jag 3 minuter senare tog den här bilden:
 
 
De är söta när de sover...? Ja, i egen säng!

Kommentera

Publiceras ej