hundfjället

0kommentarer

Tillbaka på jobbet efter en vecka i Sälen och en VAB-dag. Det känns som om jag varit borta en månad minst. Har glömt vad jag höll på med, lösenordet till datorn kan jag inte ens gissa och alla anteckningar känns skrivna av någon annan. Detta är min superkraft. Jag lämnar jobbet på jobbet och är helt utcheckad under ledighet. Det ger mig en stark motståndskraft mot utbrändhet, inbillar jag mig.
 
Veckan har i alla fall varit helt fantastisk med fint väder, mysigt sällskap och skidglada barn. Elsalie imponerade och åkte alla typer av backar i full fräs. Ofta i sällskap av kusin Emilia och henne såg jag knappt röken av.
 
 
Penny började som en liten klädhög i barnbacken, men var redan några timmar in i sin skidåkningskarriär redo för stolslift upp till "trollskogen", En backe som kördes om och om igen under veckan.
 
Humöret var på topp och det kramades Snögubbar och kikades på troll.
 
 
Under barn-afterski:n kunde man ta igen sig lite. Vilket kunde behövas när hon annars åkte 9-15 utan sovpaus.
 
 
Det är verkligen en otroligt härlig typ av semester. Vi hade en mysig stuga (när vi väl vädrat ut fisklukten vi drogs med första dagarna, en present från hyresgästen innan), vädret var fint, barnen älskar att åka skidor och familjen har tid tillsammans. Jag ser verkligen fram emot nästa år när Penny kanske till och med lär sig liften och blir ännu stadigare.
 
Skidboxnycklarna som jag tappade bort första dagen, hittades dagen innan hemfärd och det kändes som ett skämt när vi hela veckan åkt runt med snöiga skidor inne i bilen. Men skönt ändå, vi var ju så glada för vår nya blocket-köpta Box. Den tappar ju liksom funktionen om man inte kommer in i den.
 
Så semestern blev perfekt och Penny och Iris fann varandra i buset. Detta kan bli problematiskt om ett par år, men just nu är de ju för söta.
 

Kommentera

Publiceras ej