Snart tillsammans igen

0kommentarer

Min man ändå, så gullig. Idag har jag en sån där ljuvlig dag när man får uppleva det fina med sjömanshustrulivet.
 
Michael är på väg hem och jag inväntar honom med pirr i magen. För det är som tur är, precis så det är, pirrigt och lite nervöst.
 
Jag har köpt skaldjur, rakat benen städat lite och gjort mig till. Det är som om vi ska på date, fast det bara är min man som kommer hem från jobbet. Att han kommer redan till middagen är ovanligt och en lyx. Oftast kommer han hem med "sista flyget" och jag ligger och halvslumrar i soffan.
 
Det är så nyttigt att få längta och sakna. Att inte ta varandra för givet utan faktiskt få känna hur man verkligen uppskattar det fysiska sällskapet av den andre i tv-soffan. Jag blir nykär varannan månad.
 
Idag fyllde han dessutom mig med skratt redan innan sin ankomst. I brevlådan låg idag dessa tröjor:
 
Nu ligger han på plus den gode sjömannen!

Kommentera

Publiceras ej