Snö - bara för folk med tid och ork?

1kommentarer

Lite osorterade tankar när jag i 1,5 timme skottade vår uppfart och parkering medan tjejerna turades om med att avbryta mig med livsviktiga frågor av typen:
- varför skottar du?
- vad ska vi äta till mat?
- varför är det inget roligt på Barnkanalen?
- Var är min tredje napp, jag har ju bara två?
 
  • Murphy måste vara så sjukt nöjd med mig. Hans lag bevisar jag ju dagligen att den gäller.
  • Michael är bara borta på en enda tredagarskurs den här hemmaturen,  måste årets snökaos inträffa just då?
  • Varför kissar barn i regel endast ner sig när de har sina enda varma överdragsbyxor samt nyinköpta, fodrade stövlar som kanske inte bör köras i maskin? Ikväll tvättas det hos Wängroths.
  • Jag är inte glad att nattens nederbörd kom i snö istället för regn, det är bara folk med tid över som tycker det.
  • Morgonens 2 timmar och 10 minuter till jobbet blev i alla fall trevligt med sällskap i form av Nina i luren.
  • Varför tränade jag armar och axlar på lunchen när jag visste att jag behövde skotta när jag kom hem? Vem gör så?
  • Anna C, förlåt att jag så hurtigt skrev på din instagram att du fått gratis träning när du skrev om skottning. Förlåt, jag vet bättre nu. 
  • Om Michael undrar varför jag inte sopade av trappan när "jag ändå höll på", är det lika bra att han ser sig om efter ett tillfälligt boende med en gång...
  • Finns det fler än jag som blir så här sura av jobbiga "hushållssysslor"? I så fall, ljuger ni på Facebook? Orkar liksom inte med mer " Tjihoo det snöar!" När jag vet att det är jag som får skotta och att man ändå jobbar hela den ljusa delen av dagen.
  • Efter skottning får man väl äta Daim i soffan? 
Klart!
 
Förutom trappan då...
 
Jag ska försöka hinna skriva om vår fantastiska helg med både familjehäng och date-night, för att väga upp det hela. Ska bara sura klart först!
 
/Snö-grinchen

1 kommentarer

Sjömannen

19 Jan 2016 19:17

Gud vad härligt det såg ut älskling.

Kommentera

Publiceras ej