Frankrike över helgen

0kommentarer

Påbörjade ett inlägg i Frankrike, men det verkar ha försvunnit i alla dåliga wi-fi-hörn jag varit i.
 
I helgen åkte vi alltså från minusgrader och snöfall till ett ljummet Frankrike. 17 grader och sol gav oss vårkänslor och barnen slängde genast av sig till t-shirt, medan jag svettades i mina pälsfodrade skinnkängor.
 
Tänk att jag gått från en skeptiker till en riktig frankofil! Åttonde resan nu och jag är helt såld. Maten har en stor del i detta. Vi började med en magisk tryffelpasta i solen.
 
Vi har hängt med kompisar, besökt simhall och lekland. Penny blev helt lyrisk över ett lejon som man kunde köra runt själv.
 
 
Man betalade 1 euro och hon fick köra en ganska lång stund. Tyvärr tog dock åkturen slut precis utanför herrtoaletten, vilket blev svettigt för mamman som fick försöka baxa bort åbäket när desperata pappor blev inlåsta efter sina toabesök.
 
Jag är så glad att resan ner gick så bra. Vi var tvungna att gå upp redan 3.30 för att hinna med det tidiga morgonflyget. Sedan väntade 3 timmar i München, innan vi landade i Nice. Men barnen höll humöret och sov dessutom en del på planet. 
 
På måndagen var det dags för mig att ta mig till jobbet i vår Holländska fabrik medan Michael fick flyga hemåt med tjejerna. 

Kommentera

Publiceras ej