äntligen

3kommentarer

Dagen har varit lite väl spännande. Efter att ha få vabba eller vobba minst en gång i veckan under hela december, så har jag det lite körigt på jobbet just nu. Lägg till en testkörning i fabrik nästa vecka, dit jag åker direkt från Cannes och vår Frankrike-helg, så hade varit skönt om Michael kom hem, som utlovat, idag så att jag kan jobba imorgon och han kan packa.
 
Men han har ju ett lite speciellt jobb där allt kan hända. Stormar och ändrade laster ställde till det och under hela dagen har jag fått sms-uppdateringar om hur det går med hans avlösning och hemfärd.
 
Men med en vansinnesfärd i taxi, när han väl nått fastlandet, och minsta marginal i checkin, så hann han borda sista planet hem! Åh underbart!
 
Dagen har annars varit otroligt lång med en hostig tjej som till och med somnade i vagnen, på väg hem från affären. Det hör inte till vanligheterna!
 
Jag försökte dock jobba mycket med sol i ögonen-vinkeln.
 
Penny åt inte något vidare innan hon blev sjuk men nu, med snuva, absolut inget! Så jag har ätit mycket ensammiddagar. Här direkt snott från instagram:
 
Ägg i avokado, på med timjan och in i ugnen. Ätes med bacon och broccoli. Supergott!
 
Nu sitter jag i tv-soffan och inväntar mannen. Alldeles för uppspelt för att sova.

3 kommentarer

Anonym

13 Jan 2016 05:15

Nu har jag haft min sjöman hemma i hela 8 veckor! Där emellan har vi hunnit få vårat andra barn,firat jul och nyår ! Hur f*n ska jag klara detta haha, vi har ju också en 2 åring som behöver underhållas :) Nu ska även sjömannen vara iväg i 5 långa veckor! Behöver dina allra bästa tips om hur jag ska överleva detta😂 kram!

Svar: Åh, den första svåra ensamperioden! Den är tuff men du överlever, jag lovar. Det viktigaste är att sänka kraven, på dig själv, på städning, på mat och på att matcha barnens kläder. Sänk alla krav och så jobbar du dig upp därifrån. Vissa dagar orkar man fixa bra mat och aktivera barnen, andra dagar bara man överlever och köper pizza. Men det är helt ok! 5 veckor av lite annan ordning så kommer sedan 4(5?) veckor med bättre ordning, det går ingen nöd på barnen så länge du håller dig lugn. Framför allt, förlåt dig själv, du gör ju två människors jobb i 5 veckor! Puss och kram
Cissi

Nina Johansson

13 Jan 2016 18:41

Hoppas att ni har/hade det riktigt skönt på resan. Jag testade dina avokado ägg idag. Mycket misstänksamt. Men du hade rätt. Gulan blev ju perfekt och alltihop var liksom..fast krämigt. Gott!

Anonym

17 Jan 2016 07:33

Tack :) igår åkte han och det gick ändå bra igår att lägga stora barnet samtidigt som man satt och gunga bebis lite i sin babysitter! Men vågar inte säga att det alltid kommer vara så😅 sänka kraven är absolut något jag måste göra. Jag får så dåligt samvete om vi sitter inne en hel dag , men samtidigt är jag super trött😑 jag väntar lite med att ta med hela ligan till kungsmässan iallafall😅 Hoppas ni hade mysigt i Frankrike och njut nu av att din sjöman är hemma💛

Kommentera

Publiceras ej