Jag är återuppstånden

1kommentarer

Gud hör bön! Eller läser åtminstone min blogg. Idag fick jag barnvakt av svägerskan i hela fyra timmar.  Fyra timmar är faktiskt eoner av tid när man lever som jag.
 
Jag har laddat batterierna ordentligt, jag har hittills styrketränat 45 minuter där jag fick användning för alla mina inköpta redskap. Väldigt bra för samvetet att de inte bara är till för barnen att leka med. Jag har långduschat, gjort hårinpackning OCH rakat benen, är helt slut av dessa fixerier nu pga inte van. Sedan har jag packat till Vängavistelsen på ett dygn. Det krävdes visst en del saker...
 
Ja, tvättmaskinen har gått sönder och i väntan på action tar jag med mig tvättsäcken hem. Sedan stekte jag bananpannkaka och åt med värmda hallon och keso.
 
Nu har jag en hel timme kvar som jag bara kan slösa med! Så himla lyxigt! Under hela tiden har jag spelat min musik på högsta volym. Hurra, no more Frozen-songs!
 
Barnen då? Jo de lever livet! Elsalie på kalas efter bonuskusinlek och Penny, hon har det bäst av alla tror jag. Först barngymnastik och sedan stallet med faddrar och kusiner. Sådan otrolig tur att de kan ge henne djurvana. Det är ovärderligt för mig som icke-djurperson. Man har ju ständigt dåligt samvete för att man inte skaffar husdjur till barnen. Skönt att Penny får hänga med favvohunden Nisse och nu också fick uppleva ett stallbesök.
 

1 kommentarer

Anonym

13 Feb 2016 15:49

Dina tjejer hann att mata och gosa med fyra kaniner också 😊 Härligt att få vara storfamilj ibland 👭👭💝

Kommentera

Publiceras ej