Annorlunda hotell

0kommentarer

Oj oj oj, sen när blev svenskar det prydaste folket i norra Europa?
 
Jag befinner mig just nu i Holland, på gränsen till Tyskland på ett spa/finess hotell. Det är totalt utflippat med spadelen byggd som ett kryssningsfartyg, på området ligger ett riktigt flygplan ombyggt till svit, i träningshallen hänger helikoptrar i taket som du kan klättra till... Ja, här har någon eldsjäl härjat fritt! Jag ska försöka fota imorgon.
 
Efter en lång tapassittning och frosseri drog jag och kollegorna till spa-fartyget under sena kvällen. Där upplystes vi om att på tisdagar FÅR man minsann ha badkläder...alla andra dagar inte. Jävla tur att det var tisdag eftersom nakenbad med mina fyra manliga kollegor hade känts lite väl intimt.
 
Vi pustade ut och gick till omklädningsrummen....trodde vi. Det var bara det att det inte fanns några, utan vi promenerade bara rätt in i duschar med en mängd nakna holländare i olika åldrar. Unga, gamla, ja alla var spritt språngande. Vi kikade förläget på varandra och löste det hela genom att jag bytte om på toaletten. 
 
Vi var alltså de enda med badkläder på stället och blev väldigt utstirrade. Pryda svenskar! Själva spaområdet var dock fantastiskt med en massa olika bastus, pooler både inomhus och utomhus, ispool, het pool samt bubbelbad. Allt fanns och ingick i hotellvistelsen. Även gymmet och restaurangen var grymt bra. Pris per natt: 560kr. Så om någon är sugen på att semestra i närheten av Gennep, Holland, så kan jag tipsa om fantastiskt hotell med nakeninslag.

Kommentera

Publiceras ej