Ja, jag satsar på träning för att orka. Choklad och träning!

2kommentarer

Oj, oj, oj nu är jag helt slut i kroppen! Jobbet hade kickoff idag för höstens träningspass som erbjuds. Då körde de ett "maratonträningspass" på 2,5 timme där vi gick igenom en halvtimme var av de olika passtyperna. Så start med yoga 30 min, sedan styrka/kondition 30 min, zumba 30 min, boxning 30 min och sist pilates 30 min. Väldigt kul men utmanande att hålla uppe fokus och ork.
 
Det var dock lite konstigt att starta med yogan eftersom jag i de sista övningarna verkligen gick ner i varv och kände mig nästan groggy när ett av de tuffaste passen, styrka/kondition, drog igång. Då blev det dags för klassiska kroppsviktsövningar med knäböj, utfall, burpees, plankan, armhävningar mm. Svetten droppade ner på golvet runt mig. Sedan erkänner jag att jag fegade ur från zumban och tog en paus istället. Dans är ju inte min grej och särskilt inte latinorytmer....Men sedan var det dags att dra på sig mitsar och handskar. Min träningspartner skulle med en båt, så sista omgången fick jag köra med en instruktör och HERREGUD vad jobbigt det blev. Hon såg ju allt och som den ögontjänare jag är, var jag ju tvungen att köra skiten ur mig. Jag såg dubbelt efteråt. Vi avslutade med pilates där magen och mitt "power house" fick sig en rejäl omgång. Svinjobbiga små övningar med kroppskontroll efter två timmars träning....hm, jag tror att jag suckade högt av välbehag när vi väl fick ge oss själv en avslutande applåd.
 
Nu sitter jag och häver i mig en jätteportion spaghetti och köttfärssås och känner mig så sjukt nöjd. Väl spenderade barnvaktstimmar, jag blir liksom glad och avslappnad ända in i själen. Vilket verkligen kan behövas i mitt liv just nu.
 
Ni ser, helt dimmiga ögon....Och Nina, räknas detta som fyra pass..?😉
 

2 kommentarer

Nina Johansson

08 Sep 2015 21:34

Jag vet att jag hade ABSOLUT räknat det som 4 pass. Särskilt som du tog en liten paus emellan. ☺ Shit vad grym du är, och stark! Kommer se fantastisk ut nästa helg.

Nina Johansson

08 Sep 2015 21:34

Jag vet att jag hade ABSOLUT räknat det som 4 pass. Särskilt som du tog en liten paus emellan. ☺ Shit vad grym du är, och stark! Kommer se fantastisk ut nästa helg.

Kommentera

Publiceras ej