Hälsa och crossfit

1kommentarer

Vi har hälsovecka på jobbet nu och det är lite ironiskt. Jag har nämligen aldrig känt mig så stressad och pressad som jag gör just nu. Dålig timing. Hade jag haft tid så skulle jag kunnat gå på föreläsningar om stresshantering, yogat mig harmonisk, tränat mig till energi, använt konst för att skapa kreativitet eller bostar mig med vegetariska läckerheter. Men inte. Istället slänger jag i mig lunch och springer mellan möten.
 
Jag har ju dock glömt att skryta om mitt infall i söndags. Ganska spontant bestämde jag mig då för att gå på ett prova-på-pass i en crossfit-box. Skitläskigt, men jag har ju varit så sugen på att testa.
 
Lite sen springer jag in i boxen och hittar gruppen...,två män som ser ut som utmanare till Gladiatorerna, två mycket vältränade instruktörer och så jag. Redan här steg pulsen och svetten bröt fram.
 
Men vi körde igång och instruktörerna kom med mycket bra tips och kollade hela tiden på tekniken, I vår lilla grupp kom man inte undan med något tyvärr...
 
Vi värmde upp med benböj, armhävningar och situps. Ok, det här kan jag, tänkte jag nöjt och körde igång. Det visade sig att jag inte kunde crossfit-benböj, crossfit-armhävningar och crossfit-situps, Fy faan, detta var lite tuffare än jag trodde. Helt slut efter uppvärmningen och långt efter killarna, som fick vänta in mig.
 
Sedan körde vi igång med kb swingar, goblet squats och push ups (ja, man måste köra engelska termer tydligen). I 12 min skulle vi köra och samla så många varv som möjligt. Jag höll på att dö av ansträngning, men vad kul det var! 
 
Jag hade så gärna bokat in mig på nybörjarkursen och kört igång. Tyvärr är det helt orimligt dyrt samt att jag har ju inte så lätt varannan månad att komma ifrån, Men någon dag i framtiden ska jag testa detta, för det är så himla roligt och peppande.
 
 
Fortfarande idag, tre dagar senare, äger träningsvärken min kropp och jag försöker bara flyta med.

1 kommentarer

Nina J

01 Oct 2015 08:09

Alltså du är så ROLIG så jag DÖR! Jag är också supernyfiken men feg - eftersom jag har så sjukt dåligt flås.
Bara så du vet kopierade jag ditt inlägg och skickade på mail till en kollega, som är väldigt seriös med sin crossfitträning. Så han får en lika skön start på dagen som jag fick med det här. Kram!

Kommentera

Publiceras ej