Ett mycket använt rum

0kommentarer

Tvättstugan är mitt favoritrum alla kategorier. Det är varmt och luktar gott, samt funktionellt och man kan hänga där i ensamhet och tanka energi. 
 
Men det finns ett annat rum i vårt hus som har kommit att bli oumbärligt för mig. Ett rum med många strängar på sin lyra. Vårat så kallade uterum. 
 
Redan när vi flyttade in började vi diskutera renoverings- och inredningsplaner. Men vilken tur att det inte blivit av ännu, för herregud vad jag har använt det. Precis som det är.
 
Främst som förråd och skräpbod, till Michaels ilska. Jag håller ju med egentligen, det ser ju inte så kul ut och det är dessutom så att en del använder det som entré när de hälsar på och då kanske man inte vill mötas av skräp och "bra-att-ha-prylar"? Så nu försöker jag hjälpligt röja bort det mesta innan han kommer hem.
 
Men som barnvagnsförråd har ju till och med Michael sett nyttan. Ett rum som på höst, vinter och vår håller någon grad högre än utetemperaturen men slipper regn och blåst. Penny har sovit som en liten björnunge i två vintrar här. Perfekt!
 
Nu är det i en ny fas. Jag har sakta börjat ta över det som träningsrum. Jag kommer verkligen sakna och sörja det när vi fixar till det och gör vår lilla skärgårdsromantiska uterumsdröm vi tänkt oss. Men tills dess....
 
 
Personligt meddelande: Michael, jag ska röja upp innan du kommer. Och ja, det är en blöjpåse som skymtar i hörnet. Jag ska...

Kommentera

Publiceras ej