Bröllopet

0kommentarer

Jag har inte slutat blogga, jag vet bara inte hur jag ska börja beskriva min livs fest. Mitt och Michaels bröllop förra helgen blev mer än vad jag kunde drömma om. Platsen var ett romantiskt paradis, våra nära och kära så otroligt fina och Michael, min man gör mig så lycklig.
 
Jag får nog bara köra en bildkavalkad för att komma förbi detta stora inlägg.
 
Veckan i Frankrike startade med semester på ett finhotell i Juan les pins.
 
Istället för stenar kastade Penny champagnekorkar i vågorna och jag trampade i hundskit. Vi hade lite olika uppfattning om strandens förträfflighet den dagen.
 
Vi småfixade inför bröllopet och försökte slappna av bland blåhåriga damer, välklädda italienska playboys och glamourmodeller. Som småbarnsfamilj var vi kanske inte det mest poppis sällskapet vid frukostbuffén......
 
 
Efter fyra dagar tog vi oss upp till Mougins och vårt bröllopsställe, Domaine du Paradis des Oiusaux. 
 
 
Elsalie älskade Frankrike, eftersom man får äta Nutella på vitt bröd till frukost....
 
 
Torsdagen blev ett lågvattenmärke då mammas och pappas bil gick sönder. En bil de utan problem dragit ner husvagnen med och nu stod de där, med dålig prognos att kunna åka hem i tid. Mycket energi gick åt den här dagen och jag var nere på botten ett tag av stress. En ensamstund på balkongen och att få träffa Sanna och Magnus vände dock humöret.
 
 
Sedan kom fredagen och allt satte igång. Tyvärr har jag inga bilder men vi hade ordnat en tipspromenad de Lux på området. Vin, mat och snacks delades ut till lagen som sedan fick fortsätta tävla i musikquiz, minsta gemensamma nämnare och till sist en utslagstävling med skönsång. Vinnarna fick en skumpa och en otroligt tjusig inramad bild på mig och Michael.
På kvällen möttes vi upp på en härlig strandrestaurang nere vid havet. Magiskt att se cirka 45 av våra nära sitta där i månljuset och umgås. 
 
Lördag morgon, vi försov oss otroligt nog och stressade ner till frukosten. En av mina tärnor fick till och med raka mina armhålor i sista stund innan ceremonin eftersom jag missat allà morgonförberedelser. Men sedan avlöpte allt så otroligt bra.
 
Mina tärnor stod vid min sida och här fylldes min mobil av bilder från förberedelsen.
 
 
Fotograf Toni drog mig med ut i skogen efter att jag var färdigfixad. Där fick jag möta upp Michael och se hur fin han var i sin utstyrsel. Sedan fick vi efter instruktioner hångla och låtsas prata medan kameran klickade i 120 runt oss. Det ska bli så kul att se bilderna!!!
 
Vid 16 var det dags.
Mina fina tärnor.
 
Nu tar tyvärr mina bilder slut och jag inväntar gästernas. Men ceremonin kändes jättehärlig (inte alls partiskt...) och Josefine sjöng så fint, så fint våra tre utvalda, ordstinna låtar. Jag var så nöjd att folk skrattade på rätt ställen eftersom de då hört texten, vilket är viktigt för mig. The book of Love, the quiz och If I was a sailboat.
 
Ringarna var trånga i värmen men gick till slut på och vi sa ja. 
 
Sedan drog vi oss tillbaka en stund och pustade ut medan gästerna fick njuta av en stråkkvartett, canapeer och champagne. 
Efter en stund gick vi ut på balkongen för brudskålen och det är en stund jag kommer bära med mig resten av livet. Att stå där på balkongen och blicka ut över terassen med 60 personer som är viktiga för oss, mingla och skratta var så sjukt härligt. Att alla de var där!
 
Sedan fick vi äntligen krama om alla och middagen satte igång. Och vilken middag det blev. Jag har fortfarande inte smält den, långt ifrån. De där talen, jag är helt golvad faktiskt! Det kommer att ta tid att processa. Så fina och roliga!
 
Men efter middag väntar dans. 
 
 
Efteråt väntade discot och baren. Jag bytte om till något mer dansvänligt och sedan körde vi. Michael och jag stängde festen framåt morgonen och det var ett lyckligt äkta par som somnade.
 
I hela tre timmar fick vi sova innan Lilla snigel hördes från resesängen. Penny tyckte tydligen att bröllopsnattsmorgonen skall starta med sång.
 
 
På söndagen käkade vi brunch med tårta och hängde runt poolen.
 
 
JAG ÄR SÅ SJUKT NÖJD! 
Jag kunde aldrig tro att det skulle kännas så här. Jag är helt överkörd av alla känslor.
 
På tisdagen åkte vi hem och jag bytte väska för att åka på tjänsteresa till Aten. En helt annan resa och upplevelse...
 
Puh, jag gjorde det. Skrev det omöjliga och långa inlägget!
 

Kommentera

Publiceras ej