Tjejhelg, så härligt!

2kommentarer

Åh min helg! Jag har längtat efter att få skriva om den och få gotta mig i min fantastiska helg. Som vanligt har jag dock så sparsamt med bilder att det ändå blir lite trögt att få till ett inlägg.
 
I helgen var jag i Stockholm med mina närmsta tjejkompisar. Jag upprepar, jag var alltså på tjejhelg med två övernattningar!!! Detta är alltså något så unikt och underbart att jag knappt kan fatta det. Vad jag kan minnas har jag nog inte rest iväg med tjejkompisar på det här sättet sedan innan barnen...sorgligt ändå eftersom man borde göra detta minst en gång per år.
 
Jag började helgen i fredags när jag flyg upp till Julia. Vi gick ut och käkade på en superhärlig restaurang med asiatisk finmat. Så härligt att hinna prata ostörda. Eftersom hon bor i Stockholm och vi i princip alltid ses i närvaro av fyra barn kändes det så lyxigt att få tala till punkt. Man blir liksom nykär då och blir påmind om hur mycket man tycker om varandra.
 
Dagen efter gick vi förbi hennes hemmagym för att träna innan vi mötte upp Nina och Josefine vid hotell Miss Clara.
 
Vinlunch på Urban Deli. Åh vinlunch, det är ju liksom själva definitionen av frihet för mig just nu. 
 
Efter incheckning shoppade vi några timmar och trots att jag letade efter jacka, mössa och väska, så kom jag hem med en klänning, en poncho och ett par byxor...märkligt ändå.
 
Sedan väntade drinkar i hotellobbyn och en otrolig middag på Miss Voon. Asiatiskt igen, ett tema för hela mathelgen.
 
Vi hamnade i hotellbaren igen och pratade spökhistorier, drack violdrink och mös.
 
Sängarna var ljuvliga och frukosten dyr men värd pengarna. Jag kan verkligen rekommendera Miss Clara!
 
Jag åkte hem så otroligt glad i och fylld av kärlek till mina fina vänner. Nina, Jossan och Julia, ni är verkligen bäst!
 
Tur att min helg var så härlig eftersom den fick vara en motpol till världsläget och Parisattacken. Det var ju så klart omöjligt att ducka för vad som skedde i Frankrike.
 
Eftersom flyget blev försenat en timme fick jag och Michael bara vinka till varandra genom var sin bilruta på vår gata. Han i taxi på väg till en kurs och jag på väg hem. Som en romantisk film med olyckligt slut eftersom ingen av oss stannade bilarna. Väl hemma fick jag i alla fall kramas med Penny och svärmor. Nu längtar jag dock väldigt mycket efter min man. Vi missar nästan en hel vecka med varandra nu och det känns lite tufft.

2 kommentarer

Nina

20 Nov 2015 11:31

Underbar beskrivning av en lyxig njutarhelg. TACK Cissi - jag tycker också du har grymma vänner. ; )

Anonym

04 Dec 2015 09:17

Å har inte läst förrän nu men fick liksom leva mig tillbaka en stund till den härliga helgen. I miss it!
Så underbar helg som jag lever länge på. Tack min kära för allt!! ❤️

Kommentera

Publiceras ej