Lyx och jul

0kommentarer

Nu är det väl ändå på sin plats att jag berättar om hur underbart vi hade det i helgen?
 
Gourmandhelg på Upper house tillsammans med Cecilia och Peter, det hör man ju är ljuvligt men jag är faktiskt imponerad på riktigt. Vi fick ett helt otroligt Deluxrum på 24:e våningen med en utsikt över Liseberg och ner mot Mölndal. Man klagade ju inte direkt när man vaknade upp till den här vyn:
 
 
Rummet i sig var stort, flådigt och med sängen perfekt placerad i mitten av rummet med nästan 180 graders fönstervy. Michael illustrerar väl bäst vår känsla:
 
 
 
Här ska tas igen för bröllopsnatten, upprepade han till höger och vänster medan jag rödkindat undrade varför han måste berätta för både svärmor och receptionist att vi ska ligga...
 
I alla fall, vi spa:ade 20 våningar upp och badade i utomhuspool med glasbotten där bilarna åkte i rusningstrafik långt under våra fötter. Hisnande!
 
Sedan väntade en fantastisk 7-rätters avsmakningsmeny med otroliga viner till. Jag sniffade och sniffade. Om jag kunde välja hade jag nog hellre inhalerat vinet än druckit det. Men drack gjorde jag och blev lite på kanelen innan man kunde sjunka ner i den ljuvliga sängen.
 
Dagen efter åt jag vi deras hotellfrukost som var en av de bättre jag upplevt. Kall buffé med kvalitetsgrejer och varm mat på a la cart-beställning. Jag orkade inte ens ta mig till efterrättsbordet.
 
Vilken upplevelse! Jag ville verkligen inte checka ut.
 
Vi fick trösta oss med att barnen väntade ju hemma och svärmor som anordnat skattjakt till Michaels ära. Han blev ju hela 38 i lördags!
 
Vi packade snabbt om, drog på dansgenrep med Elsalie och sedan vidare till Vänga för en övernattning. När vi väl landade hemma igen på söndag eftermiddag var vi ganska möra och bestämde oss för att ta det lugnt....
 
....vilket tydligen betyder att plocka fram julen! Så nu mina vänner är det redan pyntat hos Wängroths, bara granen saknas!
 
Eftersom Michael åker om drygt en vecka så missar ju han annars hela härligheten. Så fram med tomtar, lyktor, girlanger och stjärnor. Barnen var säkert glada i 40 minuter innan det mest såg ut så här:
 
En trött julfjäril tröttnade på att man måste akta allting hela tiden. Oerhört trist stil av mamman!
 
Så god jul då!

Kommentera

Publiceras ej