Lycklig

1kommentarer

Igår befäste vi vårt rykte som en vardagsfirande familj. Asiatiska tacos (jag vet, jag äter tydligen uteslutande asiatiskt just nu...helt insnöad) till mysmiddagen med tända ljus. Elsalie hade en kompis hos sig, så barnen var glada och lugna. Sedan steg jublet när vi plockade fram chokladfontänen.
 
 
Det kändes nästan lite iscensatt när Ebbas mamma kom för att hämta och vi satt och mös runt fontänen. Den fint ihopsatta tågbanan i vardagsrummet skvallrade om en förälder-barnlekstund, som inte slutat i bråk. Barnen satt mätta och glada runt bordet och doppade frukt i choklad med andakt. Efter middagen blev det dans och mysstund i vardagsrummet. Tävlingen "vem kan sitta närmast mamma" kändes bara härlig.
 
Så skönt att få ha det så ibland också på en vanlig torsdag. Inte bara makaroner och syskonbråk.
 
Jag lurades att tro att jag tagit helg och satt uppe sent med Michael i tv-soffan. Men det var så skönt att vara samlade hela familjen för en gångs skull.
 
Idag väntar vår bröllopspresent i form av gourmandhelg på Upper House i Göteborg. Spa, mat och vuxenhäng. Livet ändå, det är så värt det!!

1 kommentarer

Nina

20 Nov 2015 11:30

Oh, jag blir så GLAD av att läsa det här inlägget. Visst är det underbart när allt klaffar för en gångs skull? Och att ni får en riktigt härlig hotellhelg nu när ni tappar så mycket tid med alla utbildningar. Älskar era vardagslyxerier!

Kommentera

Publiceras ej