Vabelivab....här var det VAB

2kommentarer

Jaha ja, nu var det vår tur. Magsjukan kom även till oss i år. Jag tar ofta lätt på de där "nu-kräks-det-på-föris"-mailen, det är så sällan det drabbar oss. Men igår, cirka en timme efter att Elsalie kompis gått hem kom kaskadspyan. Åh vad jag ångrade att de fått jordgubbar och hallon till efterrätt när hon sprayade ner hela badrummet. Att sedan meddela Nathalies föräldrar kändes ju inte heller superkul. Man är ju liksom en paria när magsjukan slår till.
 
Så kvällen igår ägnades mest åt städning. Ni som sett vårt badrum vet att det är stort, lägg då till att vi pga renoveringen, knökat in tvättmaskin, torktumlare och skötbord och liksom skapat en jävla massa skrymslen och vrår....inte lättstädat precis. 
 
Idag äter vi glass, pannkakor och kollar på film. Penny är väl den enda som på riktigt håller humöret uppe. 
 
Vad gör man en sådan här dag? Jag har testat att pärla, men tappade humöret när Penny för fjärde gången öste ut pärlor på golvet (hur fan gör de på föris??). Jag testade saga men det blev tjafs om bokval (1,5-åringar är sjukt påstridiga) och ute orkade inte Elsalie vara mer än 10 min.
 
Så nu hänger vi inne med elektrikern som fixar spottar i taket i vardagsrummet och jag räknar mycket till 10...

2 kommentarer

evvis

08 May 2015 11:59

de ser så härligt latsbilstrucker ut i sina vita löst sittande linnen.

Svar: Det är ju inga brynjor i alla fall...fast solkiga är de förstås...
Cissi

Anonym

08 May 2015 12:46

Älskar när du klär upp våra barn.....

Kommentera

Publiceras ej