snäll man

0kommentarer

Cykla är en riktig favorit för de här syskonen. Iiiiiihhh ropar de i backarna och skrattar. För Penny räcker det med ett litet fartgupp och så kluckar hon av skratt. Det bådar gott inför sommaren, då cykeln kanske blir välanvänd ändå?
 
 
Utanför Majgården kom det fram en äldre gubbe, som uppmärksammade de fnissande tjejerna. Han frågade om de fått lördagsgodis idag och när jag sa att vi köpt bullar istället, bad han oss vänta fem minuter så skulle han ge dem något gott. 
 
Aaaahhh, detta dilemma. Lära tjejerna att man kan ta emot "gott" från okända män? Eller lära dem att det faktiskt finns snälla människor i världen? Och han gick ju (läs:hasade) ju så förbannat långsamt, fem minuter kommer ju bli minst en kvart. Fast vi hade ju inte sagt nej, så går vi så luras vi ju och han kommer köpa något i onödan. Eller är vi snikna som står kvar?
 
Vi stod kvar och han kom ut efter 10 min med två påsar godisnappar. Penny steppade av glädje och Elsalie tackade artigt. Han såg så glad ut! Vi gjorde rätt. Han log hela vägen till sin bil, flickorna var svinglada och jag kände mig inte fullt så idiotisk som jag trodde. Win!
 
 
Sedan cyklade vi hem och slängde ut fem miljarder pärlor i väntan på mormor och morfar.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej