Bröllop, hotellnatt och Mors dag

0kommentarer

Nej, jag har inte slutat att blogga. Det är bara det att jag tydligen aldrig får tid. Jag har ju inte ens spelat Candy crush på flera veckor!
 
Igår hade jag en helt otrolig dag! Först var vi på bröllopsbrunch. Emil och Karolina, som gifte sig i Musikhjälpens glasbur i December firade nu i efterhand med släkt och vänner. Så otroligt varm och mysig stämning! Jag förstår inte dock varför jag aldrig fotar. Detta är på riktigt allt jag har:
 
 En rörd Emil, med Loke i famnen tittandes på Karolina som ur bild sjunger en egenskriven låt till honom. Ett fint ögonblick som jag tyvärr inte lyckats fånga.
 
Tänk vad bröllop ändå blir precis så som brudparet är. Denna lilla brunch var en supermysig, intim och skön tillställning. Avslappnat, vänligt och kärleksfullt.
 
Jag höll ett litet tal med darrig röst och blev så påmind om vår vänskap och barndom att jag bara ville stoppa ner brudparet i fickan och ta med mig hem.
 
Del två av dagen, blev helt väsenskild. Lite halvspontant drog vi in till Göteborg, checkade in på Rubinen och gick ut i vimlet. Det var tydligen Summerburst och andra lång-dagen, så vi var äldst överallt och kände oss som Föräldrar på stan.
 
Vi åt förrätt på Bon, tog lite bubbel på Olssons vinbar där vi mötte upp några kompisar och sedan huvudrätt och efterrätt på en italiensk restaurang som tydligen stängde för gott just den kvällen. Medan jag fortfarande väntade på efterrätten började ägaren plocka ner tavlorna från väggarna. Lite annorlunda.
 
Hotellnatten var ljuvlig och att få sova ända till 9 var lyx. 
 
Sedan åkte vi och hämtade lilla stjärnan hos mormor och morfar, där hon tydligen sovit till halv 9!! Så vår extra halvtimme kändes sjuk fjuttig helt plötsligt.
 
Penny hade i alla fall bett sin pappa att köpa pioner till sin mamma, så blev snabbt förlåten för sovföräderiet.
 
Mors dag firades annars i sockrets tecken med Pavlova i Vänga och boostad kladdkaka hos svärmor.
Hm, undrar var min fotogeniska sida kommer ifrån...man tappar ju liksom lusten att fota när det alltid blir sådant här resultat från vår familj.
 
 

Kommentera

Publiceras ej