Stressad över en fågel

0kommentarer

Oj, det blev en lång paus! Jag fick lite skrivkramp när jag insåg att jag inte vill bli en bridezilla, som bara skriver om det stundade bröllopet. För det är ju mest det som upptar mitt liv nu, dvs det lilla liv som finns mellan lämna på förskola, jobba, hämta på förskola, laga mat och lägga barn. 
 
Ok, nu ljög jag lite...Tv-serier tar ju en ganska stor del av kakan också. Men annars, bröllop.
 
Så mycket som ska fixas och trixas med. Och då är vi ändå inga DIY:are. Vi knypplar inga specialdukar med egna emblem eller skriver vår egen bröllopsvals. Ändå är det mycket med boka folk, välja tårtsmak och utstyrsel. Snart åker vi ner till Frankrike en sista gång innan bröllopet och då hoppas jag få frid.
 
Jag är dock glad att det är efter sommaren som det ska gå av stapeln. Under våren är det ju alltid så mycket annat, även om just den här familjen varken har student, konfirmation, skolavslutning eller födelsedagar att ta hänsyn till.
 
Det räcker väl till att vi igår fick reda på att Elsalie skall vara utklädd till "den blå fågeln i Angry Birds" på skridskoskolans uppvisning om två veckor....
Hm, lite längre framförhållning hade ju varit skönt. De där två långpannorna med mjuk kaka som ska bakas, lär ju inte heller göra sig själva. Tur att Michael är hemma tills dess! Tips på bra idéer till att göra en stabil fågelnäbb att åka skridskor i, mottages tacksamt!
 
 

Kommentera

Publiceras ej