Konferens och premiärbarnvaktande morfar

1kommentarer

Idag är det förberedelsernas dag. Min pappa ska passa barnen över natten medan jag åker på två-dagars-konferens. Lite nervöst ändå. Jag vill ju så gärna att det ska funka bra och att han ska tycka att det är lätt. Jag har ju verkligen behov av en nybliven pensionär som barnvakt.
 
Så jag preppar och preppar. Skriver långa listor, lagar köttfärssås, lägger fram kläder, rengör och fyller på kaffekokaren. Nappar ska läggas i hög, barn rengöras och sängplatser tänkas igenom. En rolig bonus är ju att kusin Emilia följer med för att sova över. Så kul för Elsalie!
 
Det är ju klart att det kommer att gå bra, men man vet ju aldrig om han får en chock av griniga, hungriga barn med stinkande bajsblöjor. För så kan det ju bli.
 
Själv ska jag sova ostört på Stenungsbaden och konfa mig lugn och harmonisk. Lyx i min bok!

1 kommentarer

Nina J

03 Apr 2015 19:52

Men hur gick det då? Törs du inte skriva det?

Svar: Det gick hur bra som helst, jag är så imponerad!
Cissi

Kommentera

Publiceras ej