Wängroth

1kommentarer

Igår postade vi hindersprövningen! Stor grej ändå, så högtidligt att tala om för skatteverket att här ska det minsann ingås äktenskap. Vi intygade både att vi inte är släkt eller har varit gifta förut.
 
Michael har dessutom chockat mig de senaste veckorna genom att göra en totalomvändning gällande vårt efternamn. En stor uppoffring från hans sida och jag kan knappt fatta det. Vi ska heta Wängroth! Bara Wängroth!
 
 Jag som nu ett tag varit så inställd på dubbelnamn och hur det ska fungera är så förvånad av hans kovändning att jag inte riktigt vågat tro det. Men han är så bestämd och handlingskraftig så han bara fyllde i papprena, tog farväl av sin stiliga signatur han jobbat fram till perfektion och postade namnändringen. En fjärde familj Wängroth är alltså under konstruktion. 
 
Mitt släktnamn hankar sig alltså vidare och jag känner mig så tacksam! Sedan att det var mer hans ogillande av dubbelnamn samt att det kan kännas lustigt att både vara gift med och bror till en Cecilia Lööf, än kärlek till mitt namn som avgjorde spelar väl ingen roll. Jag blev i alla fall helt nykär av chock! Han har mycket bättre förhandlingsläge nu i alla frågor hemma.

1 kommentarer

Nina J

10 Jun 2015 21:37

Men va?! Åh vad roligt! Vad GLAD jag är för din skull! Snyggt jobbat Michael. Det var storsint! Kramar

Kommentera

Publiceras ej