Sommaren var här?

0kommentarer

Vilken härlig långhelg! Det är inte konstigt att man kraschar och inte hänger med när vardagen helt plötsligt ska tränga sig på just som man hade så roligt.
 
Idag jobbade jag hemma på förmiddagen eftersom jag ska iväg på tjänsteresa nu på eftermiddagen. Skönt att hänga kvar i hemmet lite. När jag vid lunch åkte iväg med väskan i bilen kom jag ända till Sandsjöbacka innan jag insåg att pass är lämpligt att ta med sig vid flygresor i Europa. Packningen blev visst lite väl spontan. Så jag fick avboka mitt eftermiddagsmöte och vända hemåt istället. Så nu sitter jag och inväntar taxi istället, lika bra det.
 
Helgen ja, i lördags bjöd vi in oss till grannarna som firade sen midsommar. Vi fick smakprov på nya grillen och njöt i solen. 
Barnen rymde till grannen och jagade robotgräsklippare i grupp.
 
Vi fick mersmak av sommaren, så igår packade vi för första gången båten och tog oss en tur. Erik och Loke hängde på.
 
Ja, ja, jag hade kofta och värmde mig på grillen. Men jag njöt lite ändå.
 
Penny lånade pappas badbyxor och var väl den som badade mest, ända till de små knubbiga knäna.
 
 
På kvällen kom familjen Broman och käkade grillad tacolax (mycket godare än det låter). Förutom att vi fick ta efterrätten inne pga plötslig, sträng kyla, så kändes det som sommar på riktigt.
 
 
En till grålila väggnyans är testad förresten.
 
 
Jag är ute efter något mittemellan så klart. En smutslila, dov men elegant...inte lätt det här!

Kommentera

Publiceras ej