Smuts

0kommentarer

I dag nådde mitt hantverkarhat sitt klimax. Ni vet den där renoveringen vi startade i mars, som aldrig blir klar, nu är jag så otroligt trött på den. Jag har ju vant mig vid att vi inte haft någon värme på hela den iskalla våren, att vi får tvätta genom att koppla in maskinen till duschen samt att vi endast har en tillfällig, liten varmvattenberedare. Jag längtar inte längre till min nya fina tvättstuga, för den känns som en utopi. Jag vill bara att allt ska bli som förr. Sunkiga, dåligt planerade tvättstuga, kom tillbaka allt är förlåtet!
 
I morse kom i alla fall kulmen när jag skulle duscha innan jobbet. Redan igår var håret lite väl otvättat och jag fuskade mig igenom dagen med torrschampo. Idag fanns inga mirakelkurer som kunde rädda mig, mitt hår ligger i mörka, flottiga korvar runt huvudet och jag gick för att duscha. Då har hantverkar(jävel)n dragit ur kontakten på varmvattenberedaren igår när han lade klinkers, så det finns inte en droppe varmvatten!!Aaaahhh!!
 
Så nu sitter jag här på jobbet i min tofs och hoppas att folk ska tro att jag medvetet kör på lite sexig wet-look idag....

Kommentera

Publiceras ej