Jodå, här finns tid för vuxenmys

1kommentarer

 
 
Jag minns för några år sedan hur jag rått skrattade åt en mamma i "Familjen Annorlunda", när hon efter att de 9 äldre barnen äntligen lagt sig för kvällen, deklarerade att nu var det lite vuxentid för henne och maken...och hängde minstingen fortfarande ammandes i famnen. Bebisen räknades liksom inte. Säg det till en förstagångsförälder!
 
 
Idag blev jag själv precis sådan. Elsalie åkte till sin pappa och vi fick ensamtid. Midsommarlunch med alla klassiska saker, till och med nubbe.
 
Penny satt med och skötte sig ok tills hon dök ner i drömsillen och ägde den.
 
 
Nu sover hon och vi känner oss superfria. Michael gör finmiddag a la när vi träffades, med hundra tillbehör, jag dricker skumpa och äter upp honom med blicken. Ljus har vi till och med tänt "barnfria" som vi är.
 
 
Så mysigt!
 
Kanske fick vi feeling eftersom vi fixat med bröllopsbestyr hela dagen, pausat endast för att dansa vals och pussas. Planera bröllop är bra för förhållandet! 
 

1 kommentarer

Nina J

21 Jun 2015 23:13

Älskar att finmiddagen med "1oo tillbehör" ser ut att vara en halväten skål med blandade nötter! : D
Men oavsett - vad härligt det låter. Renovering börjar komma på plats, nykär, sommar och stundande bröllop. Bara juli att ta sig igenom då. Mina förslag: havsbad i Onsala och glass på bryggan, ev hälsa på Åsa&Martin (så du får se deras hus!), Borås djurpark, Gräfsnäs slottspark (ev åka tåget), bad i Vängaviken. NÅGOT ska vi väl lyckas med? Kram

Kommentera

Publiceras ej