oväntad utflykt

0kommentarer

Nu har Kalle Anka-Cissi visst varit i farten igen.
I förra veckan började bilen låta konstigt och small till när jag svängde in på vår väg. Eftersom jag dessutom lämnat en laddare på i Mustangen, så att den laddade ur sig och inte ens gick att låsa upp, kändes det lite tufft. Men, men det ordnade sig. Mustangen fick jag ladda upp och när jag testkörde Volvon några dagar senare så hördes inget konstigt.
 
Det gnagde dock i mig och igår hörde jag av mig till en verkstad ifall de kunde kolla på den. Visst, jag fick en tid 7.30 idag. Eftersom den inte längre låter och inget känns konstigt, så var det inte utan att jag kände mig fånig när jag ställde klockan, väckte Penny och körde iväg. De skulle ju bara kika så jag åt ingen frukost och Penny fick en välling i handen.
 
På verkstaden visade det sig att en bromskloss gått sönder. Spruckigt! Jag fick inte köra med bilen och det var bara att lämna den på plats. 
 
Ok, ingen vagn, inga blöjor, ingen frukost och dessutom inget kaffe. Suck! I Varla (som jag inte känner till så bra) letade jag tillslut upp en busshållplats och någon vatten pöl för Penny att leka i.
 
Nu sitter vi på Kungsbacka station och väntar in en Onsalabuss. Penny njuter dock för fulla muggar. Busstur och fri mobil!
 
 
 
Det är dock spännande att ge sig ut bland folk för oss isolerade Wängrötter. Vid första hållplatsen gick det på en tant som högljutt inledde en konversation med den besvärade busschaufför med:
 
- Det är så besvärligt det här med herpes!
 
Det enda som saknas här är en kaffe för att njuta av komediscenen som spelas upp mitt framför oss.

Kommentera

Publiceras ej