Museum

2kommentarer

 
 
Ett halvår av olika försök tog det men igår kom jag och Solveig äntligen iväg till Mölndals museum och den pågående 80-talsutställningen.
 
Det var superkul att få bli nostalgisk över luktsuddisar, My little pony, Carola-planscher och axelvaddar. Jag spelade till och med Super Mario på 8-bits. Utställningen var dock ganska liten, men sevärd.
 
Det blev dock lite svettigt på slutet när man hade en tvååring med sig. Allt skulle pillas på och testas. I ren desperation fick hon en banan. Inte så smart kanske....Förlåt Mölndals museum men det kan vara så att ni numera har en bananfläck på en av de antika Lindomestolarna.
 
Efteråt tog vi en sväng till min syster för att spana in alla nyheter i deras upprustade lägenhet. Där anföll tröttheten mig efter att varit utryckningsberedd i flera timmar på museet och jag fick ligga under en filt och slumra i soffan medan Evelina underhöll Penny.
 
Inga bilder blev tagna, så jag får slänga in en gullig bild på dagens återförening med storasyster.
 

2 kommentarer

Sjömannen

27 Jul 2015 17:49

9 bitars....? 😛

evvis

27 Jul 2015 18:05

griffeltavlan verkar bli använd mer hos er än bakom vår byrå iaf :)

Kommentera

Publiceras ej