Lång vecka och vek campare

0kommentarer

Oj, jag tog visst en lång bloggpaus. Veckan liksom sprang iväg. 
 
Förra helgen blev det höskörd och då var jag ju upptagen med att hiva höbalar och klia mig i hårbotten av allt bös som lägger sig där.
 
I söndags fick jag fint spontanbesök av familjen Johansson. Vi fick en jättemysig dag med strandhäng och bad. Eftersom Penny älskar att bada brände jag upp min rygg efter några timmar i samma position i vattnet. Tur att jag hade sinnesnärvaro nog att ta undan bikinibanden med tanke på min axelbandslösa brudklänning i höst...Mönstret som bränns in i början av sommaren är ju det man får leva med resten av året, är ju en gammal sanning.
 
På lördagen målade jag klart köksväggen och ramade in lite posters.
 
 
 
Elsalie klättrade på väggarna och vi packade inför stundande husvagnssemester med brorsans familj och pappa. 
 
På tisdagen var det dags att dra iväg till Mellbystrand. Humöret var på topp och efter bara en liten förvirring på vägen när vi skulle möta upp de andra för fikapaus i Björkäng, så kom vi fram.
Bad, lek och tidig sömn i husvagnen. Mysigt! Men sedan kom ovädret....kuling med stormbyar och hällregn. Allt luktar blöt hund, barnen blir kinkiga av att hänga på litet utrymme utan så mycket att göra och jag får panik av att inte ha någon stund helt själv, som den introverta person jag är. Jag måste ju tanka energi i ensamhet.
 
På torsdagen försökte vi lätta upp det hela med ett besök på busfabriken i Halmstad...ihop med hela södra Sverige. Så mycket folk att det kändes otrevligt. Redan efter 20 min hade Elsalie brutit ihop två gånger eftersom hon tappade bort oss.. Fast lite fick de ju lekt så klart.
Trötta tjejer.
 
När Penny inte ville sova på eftermiddagen och stormen fortsatte vina orkade inte jag mer och tig med mig Penny hem. Elsalie stannade kvar och vi ska hämta henne på lördag när jag pausat lite. Jag är ju ingen kollektivmänniska och när jag då blir instängd pga väder i en liten husvagn, så går det inte. Nu är jag hemma och tankar kraft!

Kommentera

Publiceras ej