Grill gånger två

0kommentarer

Åh, jag är så nöjd med senaste två dagarna. Den här "semestern" börjar hämta upp sig lite på slutet tycker jag.
 
Igår var jag och Penny på lunch hos min svägerska, som bjöd på sol och grillat! Första gången av den kombon i år, helt underbart! Sedan kunde jag lämna penntrollet en stund för medan jag fick ensamhandla på Hemköp.
Åh, ensamhandling! Det är så ljuvligt att strosa runt bland hyllorna och kika på allting. Välja och vraka samt få med allt på lappen. Det njutet går inte av för hackor! 
Jag hann till och med hämta ett paket och köpa smågodis, utan att behöva hindra Penny från att slicka på allt i godisaffären. 
 
På kvällen tränade jag i uterummet och kände mig så stark och nöjd. 
 
 
Idag kom min syster och Carl hit på häng och grill. Trots regn och rusk var jag så hög på sommar från fredagen att jag körde på grill igen. Det visade sig dock att jag hade att göra med gasolgrillare. Så när jag bad dem att starta grillen, såg det ut så här:
 
Men prydlig liten minihög i mitten. Inte konstigt att det inte blev någon värme och att kycklingen fortfarande var rå efter en halvtimme... Men vi fick mat till slut...och skumpa! 

Kommentera

Publiceras ej