Aktivitetsvecka

0kommentarer

Den här sista veckan blev riktigt full av aktiviteter ändå. I måndags blev det middag hos Joakim och Emelie. Gott grillat, vin och lekande barn. Kul att få komma iväg på finmiddag trots att vi var fler barn än vuxna i hushållet.
 
Penny höll ut till 22 med hjälp av kompisarna och det var supermysigt att cykla hem i sommarkvällen med mina tjejer efter en kul kväll.
 
På tisdagen hängde vi på Solveigs familj till Aeroseum. Universeum var planen men den långa kön till korsvägen gjorde att vi styrde om planerna.
 
Det var oväntat kul! Inte för att jag bryr mig ett jota om flygplan och helikoptrar (gör man det är det säkert en höjdare) men det var så mycket annat kul för barnen. Rutschkana, hinderbana, olika femkampsgrenar samt kafeteria. Att det sedan låg under jord var ju spännande. 
 
 
På onsdagskvällen var jag och Elsalie dessutom på cirkus när Michael kom hem. Mysigt att få komma iväg ensam med min stora dotter en stund även om cirkus inte är min grej direkt. Det är ju imponerande vad de kan och har lärt sina djur, men det är ju fortfarande svintråkigt att titta på... 
Jag njöt dock av att komma iväg med Elsalie och att få cykla långsamt hem med henne på kvällen medan vi pratade om upplevelsen. Hon fick fullständig dödsskräck när vi såg de tre dödsryttarna som körde motorcykel i en stålbur, som sista akt. Så det var en del att processa. Själv var jag glad att de inte hade elefanter eftersom jag nyligen såg en sorglig dokumentär om elefanter på cirkus!
 
Men nu är han hemma och vi njuter av vår första semesterdag tillsammans, även om den började med en väldigt blöt cykeltur.
 

Kommentera

Publiceras ej