Vissa dagar ska man bara ta sig igenom

0kommentarer

Varför ska allt alltid hända samtidigt och gärna när Michael är på sjön? Idag har jag:
 
1. Haft första inskolningstimmen med Penny, vilket gick toppen. Men det förväntar man ju sig när det bara är en timme och att mamma är med...
 
2. Babysim (hur länge kallas det för BABYsim??) med Penntrollet. Hon slocknade direkt efter föris och blev sedan lyft från säng till bil till simbassäng. Men ingen sur min för det utan plaskig och glad. I omklädningsrummet började hon dock tröttna på mig och var som en hal ål.
 
3. Hämta Elsalie direkt efter simmet för ett snabbt mellanmålsstopp hemma innan vid drog till bvc och femårskontroll. Rita, klippa, prata, balansera. Mycket motorik, vilket är stortjejens paradgren. 117cm lång har hon blivit också!
 
4. På Bvc ruttnade Penny på alla dagens aktiviteter och på hetsen in i bil, ut ur bil, ny aktivitet. Så tanken på att vi endast hade 40 min på oss innan nästa anhalt skavde i mig. Då satte jag tjejerna i bilen och åkte på en hämta paket och lämna paket-runda kring Onsala där de kunde stanna i bilen vid stoppen. Tanken var att Elsalie kunde ha koll på Penny, som borde sova. Elsalie somnade dock redan på Bvc-perkeringen och det blev Penny som undrande tittade på mig vid de två paketstoppen, då jag bara lämnade dem i bilen. 
 
5. Boll och lek för Elsalie, där den stackars Penny fick hänga med mig i omklädningsrummet i 45 min. Stackarn var utom sig av trötthet och hunger. Inte kul! Fast alternativet med att göra ytterligare två rundor med ut-och-in-i-bilen, för att åka hem emellan, kändes sämre.
 
6.klockan 18 var vi äntligen hemma igen och mat fick trollas fram på någon minut (färsk pasta!) Penny brukar ju lägga sig vid 18-tiden annars var tapper och åt bra. När jag sedan bar ner henne i sängen efter snabbt blöjbyte somnade hon innan jag lagt över täcket.
 
Puh, mellan 8.45 och 18 var vi alltså på språng i princip hela tiden. Hoppas detta nu inte påverkar hennes inställning till förskolan. Hon kanske befarar att varje dag ska bli så här tuff.

Kommentera

Publiceras ej