uppklädd för stadsbesök

0kommentarer

Idag kör jag på 70-tal med utsvängda byxor, lössläppt hår i mittbena och orange läppstift. Ja, jag passar på att skoja till det lite nu när msn ändå ska släppas ur huset och gå på kulturevenemang...eller ja, Disney on ice. Men det viktiga är inte vad jag ska se för föreställning utan att jag ska få komma ut på stan och se lite folk med bara stora tjejen. Mysigt!
 
 
 
Det är dock lite väl mycket spänning med Egon som sällskap. Båtarna kan inte lägga till vid Asperö norra, så Elsalie och hennes kompisar får hoppas på att östra bryggan funkar.
 
Själv inväntar jag mina kroniskt sena föräldrar som ska barnvakta Penny. Den här gången har de kanske en giltig anledning med strömlös frys och ett elaggregat att starta för att rädda maten. Men ändå. Jag kan nog inte minnas en enda gång som de varit i tid. Själv är jag ju tidsfacist och blir oerhört stressad om jag är sen. Det blir en fysisk reaktion med svettningar och ångestkänslor, även om det handlar om 5 minuter. Klar motreaktion på min uppväxt.
 
Det kanske blir så att sådant hoppar varannan generation? Min farmor satt alltid färdigklädd några timmar innan avfärd och väntade. Jag förstår henne helt. Även om en stor del i mitt liv just har försvunnit i väntetid.

Kommentera

Publiceras ej